Zorgcommissie Koepel zoekt leden

30-12-2023 13:31

Wilt u een rol spelen om de veranderingen in het Wonen, de Zorg en het Welzijn van ouderen in Nederland in goede banen te leiden, meldt u dan aan bij de commissie Zorg Wonen en Welzijn.

Er zijn op korte termijn tenminste 6 extra leden nodig en in de loop van 2025 zullen samen met de lidverenigingen voor hun achterban nog een aantal personen ingeschakeld moeten worden

In 2024 en 2025 zal met alle leden van de verenigingen samen gewerkt worden om de overheid en uitvoerders bij te sturen. Het doel “waardig oud kunnen worden voor alle Nederlanders” De activiteit is onderdeel van het WOZO-project van VWS

Het WOZO project (Wonen, Ondersteuning, Zorg voor Ouderen) is bedoeld om ouderen te betrekken bij de veranderingen in het stelsel rond zorg wonen en welzijn in Nederland. Het zijn met name de oudere Nederlanders die bij de veranderingen met grote gevolgen te maken krijgen.

De Koepel Gepensioneerden, samen met de andere ouderenorganisaties in de Senioren Coalitie, heeft het op zich genomen om samen met hun individuele leden de verandering in goede banen te leiden. De commissie Zorg Wonen en Welzijn van de Koepel zal dit in geheel Nederland verzorgen samen met de lidverenigingen voor al hun leden.

De overheid levert een forse financiële bijdrage om alle kosten die de commissie en de Koepel moeten maken om alle leden van lidverenigingen te betrekken. De vrijwilligers in de commissie zijn de personen die dit organiseren, begeleiden, de leden informeren en de zaken in kaart brengen die problemen opleveren of niet goed werken.

De commissie ZWW zorgt ervoor dat de zaken gebundeld worden en aangeleverd bij de beleidmakers en dat zaken aangepast worden in wet- en regelgeving in de breedste zin.

Blijf niet roepen in de coulissen maar steek de handen uit de mouwen. Alle ouderen in Nederland verdienen het om Waardig Oud te kunnen worden.

Bel met Belinda (030-2846080) of Marij (06-22994456) van ons secretariaat om u aan te melden of om meer informatie in te winnen.