Woensdag aanstaande: Webinar nieuwe Pensioenwet!

13-06-2022 23:01

Eind maart stuurde minister Schouten het voorstel voor de Wet Toekomst Pensioenen naar de Tweede Kamer. In dat wetsvoorstel is het in 2019 door kabinet, vakbonden en werkgevers gesloten pensioenakkoord uitgewerkt. Bedoeling is dat de nieuwe wet op 1 januari 2023 in werking treedt. Of dat gaat lukken, is de vraag.

De Seniorencoalitie (waarin de Koepel Gepensioneerden samenwerkt met ANBO, KBO-PCOB en NOOM) heeft het nu ingediende wetsvoorstel in haar huidige vorm onacceptabel genoemd. Koepel-voorzitter John Kerstens omschreef de voor-naamste kritiekpunten in de krant als volgt: ‘Het beloofde koopkrachtige pensioen blijkt een illusie, de overstap naar het nieuwe stelsel een black box en de broodnodige zeggenschap van gepensioneerden een lege huls.’

Seniorenorganisaties zijn inmiddels een actie gestart om de politiek op andere gedachten te brengen. Met een speciale actiewebsite en radiospotjes worden senioren opgeroepen een petitie te ondertekenen waarin wordt opgeroepen de wet aan te passen: Pas de pensioenwet aan - Petities.nl

Aanstaande woensdag (15 juni) van 16.30 uur tot 17.45 uur organiseert de Seniorencoalitie bovendien een pensioenwebinar. Daarbij wordt ingegaan op het wetsvoorstel, op de bezwaren van senioren en wat ervoor nodig is om die weg te nemen.

Aanmelden kan via onderstaande link. U ontvangt dan automatisch een zogenaamde ‘toegangslink’ waarmee u kunt deelnemen.