Meer dan 50.000 handtekeningen onder petitie ‘Pas Pensioenwet aan!

16-07-2022 21:58

Afgelopen week werd de 50.000e handtekening onder de petitie ‘Pas de Pensioen-wet aan!’ gezet. Die zal voorafgaand aan de behandeling van de wet in de Tweede Kamer aan pensioenwoordvoerders worden aangeboden. Die behandeling vindt snel na het zomerreces half september plaats. Tot die tijd blijft de petitie online staan. Heeft u ‘m nog niet getekend, dan kan dat dus nog steeds:

Pas de pensioenwet aan - Petities.nl

Koepel-voorzitter John Kerstens: ‘Het is echt belangrijk dat we zo veel mogelijk handtekeningen binnenhalen. Hoewel de minister erg haar best doet om uit te stralen dat er breed draagvlak voor haar wet bestaat, onder meer door zich bij de aanbieding ervan te laten flankeren door werkgevers en vakbonden, is daar geen sprake van. Alle seniorenorganisaties, geen enkele uitgezonderd (inclusief de senioren bij de vakbonden zelf), zijn tegen het wetsvoorstel zoals dat er nu ligt. Daar moeten onze volksvertegenwoordigers echt wat mee. Senioren ondervinden namelijk als geen ander direct de gevolgen van een goed of slecht pensioen. In hun portemonnee.’

Naast de stevige kritiek die door seniorenorganisaties wordt geuit, laten ook steeds meer deskundigen uit de wetenschap en de pensioenwereld zelf zich steeds kritischer uit over het wetsvoorstel. Het is volgens velen te ingewikkeld, zowel om uit te voeren als om uit te leggen en biedt onvoldoende zicht op het steeds beloofde koopkrachtige pensioen. Ook in de media wordt de toon negatiever.

Daarom: teken!