Lintje voor Tiny Bos

11-07-2020 22:40

Op woensdagmiddag 8 juli werd Tiny Bos-Fuhler aangenaam verrast. Burgemeester Eric van Oosterhout reikte haar een Koninklijke Onderscheiding (lintje) uit voor ruim 50 jaar vrijwilligerswerk in Barger-Oosterveld.
Mevrouw Bos-Fuhler mag zich nu ‘Lid in de Orde van Oranje-Nassau’ noemen. Ze was jarenlang bestuurslid bij de Barnstee en is dat nog steeds bij de seniorenvereniging Barger-Oosterveld e.o.
Vanwege de maatregelen van het RIVM mocht de burgemeester het lintje niet opspelden. Dit werd daarom gedaan door haar zoon Kees Bos.

Het vrijwilligerswerk kent een lang verleden. Vanaf 1965 is mevrouw Bos-Fuhler bestuurslid. Tot 2010 was zij het gezicht van de Barnstee. Daar deed ze niet alleen bestuurstaken, maar werkte ze ook actief mee. Zo verzorgde ze bij jubilea, verjaardagen en andere feesten de bediening, de afwas en schoonmaakwerkzaamheden. In 1995 werd ze bestuurslid bij seniorenvereniging Barger-Oosterveld. Daar verzorgt ze activiteiten voor senioren zoals de spellenmiddag, de paasmiddag, het jaarlijkse uitje, gezellige middagen en de kerstmiddag. Daar regelde ze spellen, catering, muziek, prijzen voor de verloting en vervoer voor het jaarlijkse uitje.

Verder zette zij zich in voor de Dorpskrant van Barger-Oosterveld, organiseerde ze activiteiten als Lampionnenoptocht, Palmpasen optocht, regelde ze het ophalen van het oud papier voor de St. Gerardusschool en was ze leidster bij de jeugd van de wandelvereniging.