Kom op 12 september naar het pensioendebat in de Tweede Kamer!

05-09-2022 11:44

Op 12 september is het zo ver: dan debatteert de Tweede Kamer voor het eerst over de nieuwe Pensioenwet. Hoewel (met de betrokkenheid van vakbonden en werkgevers) een breed maatschappelijk draagvlak voor de nieuwe wet wordt gesuggereerd, is daar geen sprake van. Alle seniorenorganisaties in Nederland, geen enkele uitgezonderd, zijn uitermate kritisch op de wet. Die maakt de belofte van een koopkrachtig pensioen niet waar, garandeert niet dat gepensioneerden bij de overgang naar een nieuw pensioenstelsel (het zogenaamde ‘invaren’) krijgen wat hen toekomt en maakt van hun medezeggenschap (over hún geld tenslotte) een wassen neus.

U kunt dat debat bijwonen. Sterker nog: het is heel erg belangrijk dat gepensioneerden de 12e massaal aanwezig zijn. Dat bevestigt nog eens dat de wet juist bij gepensioneerden, die de gevolgen van een slechte wet direct in hun portemonnee voelen, níet op draagvlak kan rekenen.

Hoewel aanmelden niet nodig is (dat kan ter plekke), biedt de Tweede Kamer de mogelijkheid om u van tevoren al als bezoeker te registreren. Dan bent u 12 september sneller binnen. Aanmelden kan via onderstaande link:

Bezoekers Registratie | Tweede Kamer der Staten-Generaal

Als u zich heeft aangemeld (dat duurt nog geen minuut), ontvangt u een bevestigingsmail. Denkt u erom dat u in ieder geval altijd een geldig legitimatiebewijs bij u heeft. Omdat het Binnenhof wordt gerenoveerd, vergadert de Tweede Kamer tijdelijk ergens anders: in het oude Ministerie van Buitenlandse Zaken. Het adres daarvan is Bezuidenhoutseweg 67, Den Haag. Dat is naast het Centraal Station. Komt u met de auto, dan kunt u parkeren in de parkeergarage naast het tijdelijke Kamergebouw (Q-Park CS New Babylon, Prinses Irenestraat 1).

Het debat begint om 10.00 uur. U kunt zo lang of zo kort blijven als u wilt. Tot dan!