Koepel-voorzitter John Kerstens te gast bij pensioenwebinar

20-06-2022 11:27

Op 15 juni jongstleden werd een webinar over de nieuwe Pensioenwet georganiseerd. Daarbij gingen vertegenwoordigers van de Seniorencoalitie (het samenwerkingsverband van Koepel Gepensioneerden, ANBO, KBO-PCOB en NOOM) met elkaar en met deelnemers in gesprek over de mitsen en maren van het door het kabinet ingediende wetsvoorstel om te komen tot een nieuw pensioenstelsel.

Daarbij herhaalde Koepel-voorzitter John Kerstens nog eens de voornaamste bezwaren tegen het wetsvoorstel: ‘De beloofde koopkracht is een illusie, de overstap naar het nieuwe stelsel een black box en de zeggenschap van gepensioneerden een lege huls. Op deze manier keert het vertrouwen niet terug. Niet in het pensioenstelsel. Niet in de politiek.’

Het webinar kunt u hier terugkijken.

Tenslotte: omdat is gebleken dat veel leden van verenigingen van de Koepel Gepensioneerden graag een eigen webinar over pensioenen van de Koepel zouden willen zien, zal dat worden georganiseerd. Nader bericht daarover volgt.