Kamervragen over belangrijke rekenfout Ministerie

05-09-2022 11:48

Eerder wezen wij er in onze Nieuwsbrief op dat de Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid in een van de stukken in aanloop naar de behandeling van het wetsvoorstel ‘Wet Toekomst Pensioenen’ een belangrijke rekenfout heeft gemaakt. In een tabel waaruit zou moeten blijken dat het met de koopkracht van het pensioen in de nieuwe wet wel goed zit, was een fout geslopen. Met als gevolg dat juist het tegenovergestelde eruit blijkt.

Dat raakt aan het belangrijkste punt van kritiek dat de Koepel Gepensioneerden heeft op het wetvoorstel: de belofte dat het pensioen ‘koopkrachtiger’ wordt, wordt niet waargemaakt.

Binnenkort spreekt Koepel-voorzitter John Kerstens de minister over een en ander. Maar afgelopen week stelden al drie Kamerleden die de Koepel in het kader van de lobby rondom het wetsvoorstel onlangs sprak extra vragen aan de Minister. Die vragen treft u hieronder aan. De Kamerleden Palland (CDA), Van Beukering-Huijbregts (D66) en Den Haan volgen daarin de kritiek van de Koepel Gepensioneerden en vragen zich met de Koepel af hoe de minister nu denkt alsnog een koopkrachtig pensioen waar te maken.

Wordt vervolgd!

Vragen TK 2022Z16031