Energie-coach voor onze leden

01-08-2022 22:51

De Gemeente Emmen wil mensen helpen met besparen op energie en indien wenselijk, subsidie verstrekken. Vrijwilliger bij de werkgroep Emmen geeft Energie, is Bas de Bruin, lid van onze vereniging. Bas werkt samen met meerdere vrijwilligers en zij zetten zich in om mensen die een minimum inkomen hebben, te helpen met het krijgen van subsidies, o.a. om de € 800,00 tegemoetkoming voor de stijgende energieprijzen. Hij geeft aan dat er door óf onwetendheid óf onbekendheid, mensen in vooral Barger-Oosterveld geen tegemoetkoming aanvragen terwijl ze er wel recht op hebben. Bas geeft ondersteuning en begeleiding in het aanvragen hiervan.

De energiecoach komt bij de mensen thuis, dit is gratis en ze denken mee met de mensen over wat er nodig is. Het heeft voor de mensen die net rond het minimum inkomen zitten wel zin om deze tegemoetkoming aan te vragen, al denken ze zelf vaak dat ze er geen recht op hebben. De ondersteuning/begeleiding door de energiecoach is voor de mensen altijd anoniem. Niemand weet dat de energiecoach bij hen begeleiding biedt.

Bas is op 16 juni bij het bestuur geweest om uitleg te geven over zijn werk als energie-coach en wat hij voor onze leden kan betekenen.

Wij ondersteunen dit initiatief van harte en willen hiervoor op donderdagmiddag
8 september om 14.00 uur
Bas uitnodigen om zijn verhaal te doen. Bas zal na afloop zijn telefoonnummer en mail-adres geven en daarna kunt u zelf thuis in alle rust nadenken of u van deze gratis diensten gebruik maakt.

Meer informatie: www.emmengeeftenergie.nl