Belastingaangifte invullen

05-02-2021 20:49

Binnenkort zal de belastingcampagne voor de aangifte inkomstenbelasting 2020 starten. Met dit artikel willen wij u informeren hoe deze campagne zal plaatsvinden.Gezien de huidige situatie met betrekking tot Covid-19 is niet te verwachten dat op korte termijn huisbezoeken mogelijk zijn. Hiervoor hebben wij een procedurevoorstel geschreven die u hieronder aantreft.

Procedure:

1. In de maand maart 2021 neemt de heer Harkema telefonisch contact met u op.

2. Hij stelt dan voor om uitstel van de belastingaangifte voor u te regelen. Dat uitstel wordt altijd verleend door de belastingdienst: de aangifte hoeft dan niet vóór 1 mei 2021 gedaan te zijn, maar vóór 1 september 2021. Uitgaande van de huidige planning van de vaccinaties tegen het Covid-19, zal elke 65+ begin van de zomer gevaccineerd zijn;

3. In juli of augustus 2021 komt de heer Harkema dan bij u thuis om de aangifte 2020 met u door te nemen en in te dienen. Als u gewend bent dat de aangifte met een machtiging wordt gedaan (hoeft u dus niet aan te vragen), dan krijgt u de machtiging thuisgestuurd. U kunt met de heer Harkema andere afspraken maken, maar wel binnen de regels en adviezen van de overheid over contactbeperking.

Het bovenstaande geldt uiteraard ook voor het aanvragen van huur- en/of zorgtoeslag. Als u dit jaar voor het eerst gebruik wilt maken van onze Belasting Invulservice voor de belastingaangifte, dan kunt u zich telefonisch aanmelden bij de heer Harkema, tel. 0591-623095. Hij kan dan ook voor u het uitstel en de machtiging aanvragen.