Barger-Oosterveld e.o.

WAAR MOET U ZIJN VOOR WMO-HULP?

De Wet Maatschappelijke Onder-steuning (Wmo) zorgt ervoor dat iedereen mee kan blijven doen.
Hebt u ook hulp nodig? Dan kunt u terecht bij De Toegang in Emmen.

Hoe werkt De Toegang?

Cliëntondersteuning
Dan kunt u ook vragen om cliënt-ondersteuning. Dit is gratis. Een onafhankelijk cliëntondersteuner denkt met u mee over alle onderdelen in uw leven. Zo komt er iemand voor uw belang op.

Waar kunt u terecht?
Op www.detoegangemmen.nl staat waar u zich als inwoner kunt melden voor alle Wmo-hulp. De Toegang is dagelijks van 8.30 uur tot 12.30 uur bereikbaar op 0800-1525. Tussen 12.30 uur en 17.00 uur kunt u uw vraag of melding door-geven via het contactformulier.

RijbewijskeurinG

GOEDKOPE RIJBEWIJSKEURING SENIOREN IN EMMEN

Voor informatie en een afspraak belt u naar het landelijke afsprakenbureau: 036-7200911. Zelf een datum reserveren kan via de website.
rijbewijskeuringsarts.nl

Tarieven (incl. BTW): 75+ B/E € 60,00, medisch, C/D/E (ook voor code 95) en Taxipas € 75,00.

Leden van CNV/FNV en ouderenbonden,
waaronder de FASv, krijgen € 12,25 korting op bovenstaande prijzen.

Let op: Het is niet mogelijk rechtstreeks bij de locatie een afspraak te maken.

Voordat u naar de keuring gaat dient er eerst een Gezondheidsverklaring gekocht te worden en is verkrijgbaar bij de gemeente en via internet op mijn.cbr.nl (inloggen met DigiD).

U beantwoordt de vragen en stuurt de Gezondheidsverklaring naar het CBR. Het kan een aantal weken duren voordat u de papieren die de arts moet invullen thuisgestuurd krijgt van Het CBR (per post of via de mail).

De verwerking en beoordeling door het CBR kan meerdere maanden in beslag nemen. Geadviseerd wordt om ruim van tevoren een afspraak te maken voor de keuring. Ook inwoners uit omliggende dorpen van Emmen zijn van harte welkom.

WAAR MOET U ZIJN VOOR WMO-HULP?

De Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) zorgt ervoor dat iedereen mee kan blijven doen. Hebt u ook hulp nodig? Dan kunt u terecht bij De Toegang in Emmen.

Hoe werkt De Toegang?
De Toegang zorgt dat inwoners die hulp nodig hebben dit ook krijgen. Het kan bijvoorbeeld gaan om huishoudelijke hulp. Misschien hebt u hulpmiddelen nodig, zoals een scootmobiel of traplift. Ook kunt u begeleiding aanvragen. Een medewerker van De Toegang gaat met u in gesprek over oplossingen die u helpen. Samen met u maken wij het mogelijk dat u thuis kunt blijven wonen.

Cliëntondersteuning
Het is niet altijd makkelijk om de weg te vinden in alle regels van de Wmo. Lukt het niet om er uit te komen? Dan kunt u ook vragen om cliëntondersteuning. Dit is gratis. Een onafhankelijk cliëntondersteuner denkt met u mee over alle onderdelen in uw leven. Zo komt er iemand voor uw belang op.

Waar kunt u terecht?
Op www.detoegangemmen.nl staat waar u zich als inwoner kunt melden voor alle Wmo-hulp. De Toegang is dagelijks van 8.30 uur tot 12.30 uur bereikbaar op 0800-1525. Tussen 12.30 uur en 17.00 uur kunt u uw vraag of melding doorgeven via het contactformulier.

03-04-2024 16:13

Foto's paasmiddag

Er zijn enkele foto's in het fotoalbum geplaatst van de ledenvergadering en de paasmiddag.