Fietsmiddag 2022

Om het nieuwe seizoen goed te beginnen, hadden we op donderdag 1 september onze jaarlijkse fietsmiddag. Er was veel animo voor deze fietsmiddag en dankzij het prachtige weer, is het een hele mooie dag geworden.

Er was door de heren Henk Zwart, Jo Bos en Henk Harkema een mooie fietsroute uitgezet, die later nog enkele malen door hen is gefietst en onderweg nog werd aangepast. De lengte van de fietstocht zou ongeveer 40 km. zijn.

Tiny Bos had, zoals meestal met onze fietsmiddagen, een huifkar gehuurd waar ook de leden die om wat voor reden niet kunnen meefietsen, toch mee kunnen deze dag. Tegen lunchtijd was er een tussenstop bij Poolshoogte in Odoorn. Hier kreeg men krenten-wegge en koffie of thee.

Ben en Annie genieten van hun beker ijs met slagroom.

Aan het eind van de fietstocht kwamen we uit bij de Serre. Leden die niet hadden gefietst of mee waren geweest, konden zich wel opgeven om mee te eten in de Serre.

We zaten uiteindelijk met 62 leden aan tafel te genieten van een drie gangen menu. Als voorgerecht een lekkere groentesoep, als hoofdgerecht 4 soorten vlees, gebakken aardappeltjes met spek en ui, frietjes, rauwkostsalade en warme groenten en tot slot een beker softijs met chocolade-, aardbeien- of caramelsaus naar keuze. En natuurlijk een beste toef slagroom!

Het was een gezellige afsluiting van een hele mooie sportieve dag!