Dagreis Harderwijk

Met zo’n 56 leden vertrokken we 23 mei naar Harderwijk. We hadden een mooie touringcar gehuurd bij Blauw Reizen uit Ter Apel en chauffeur Frits reed ons vlot over de A28 naar Harderwijk. We kwamen om 10 uur aan bij het Palingmuseum van Dries van den Berg & Zn.

Daar hebben we koffie gedronken met een punt appeltaart en slagroom. Eén van de heren had aan de slagroom op zijn appelpunt niet genoeg en kreeg er een schaaltje slagroom bij.

Na de koffie konden we het Palingmuseum bekijken. Het was wel klein en ook snel bekeken. Buiten was het prachtig weer, dus even later zaten we met z’n allen op het terras. De één met een broodje paling, de ander met een aantal palingen voor thuis.

Tegen half twaalf zijn we naar het Dolfinarium gereden. Bijna iedereen wilde de dolfijnenshow van 12 uur zien. Na de show ging iedereen zijn eigen gang. Om kwart voor vier waren we allemaal weer bij de bus, die ons naar het Van der Valk hotel Emmen bracht. Daar hebben we eerst wat gedronken en daarna was er een warm en koud buffet. Het smaakte allemaal prima. Rond half acht waren we allemaal weer op Barger-Oosterveld. Het was, mede door het zomerse weer, een prachtige dag.

Foto gebruikt onder Creative Commons van MaxAndronicus  © 2016 Alle rechten voorbehouden.