Jeu de Boules

Op 24 april zijn de Jeu de Boules-banen in ons dorp onder grote belangstelling officieel geopend. Enkele bestuursleden van het Plaatselijk Belang waren er bij aanwezig en voorzitter Herman Gerdes verrichtte de opening door een lint door te knippen. Herman zei dat hij het erg kon waarderen dat er vrijwilligers zijn, die zich inzetten om iets van de grond te krijgen (en te houden). Het Plaatselijk Belang heeft de kosten voor het opknappen op zich genomen.
Daarna werden de heren Bennie en Frans Heijne bedankt voor het werk dat ze hebben gedaan om de banen onkruidvrij te krijgen en te voorzien van een mooi laagje grint. Zij kregen allebei een fles lekkere rode Franse wijn. Er waren ook enkele leden van de Oldtimer Club Barger-Oosterveld aanwezig, om het "Franse" feestje een beetje "jeu" te geven. Zo waren er oude Franse brommers en enkele tractoren en auto's.
Beide banen werden direct in gebruik genomen en er waren zo'n 12 spelers die een balletje gooiden. Het bestuur van de Seniorenvereniging Barger-Oosterveld was zeer tevreden met de belangstelling. De banen zijn openbaar, als de inwoners van ons dorp er gebruik van willen maken voor een buurtfeestje of een familiefeestje, dan kan dat. Op dinsdagmiddag spelen de leden van de Seniorenvereniging. Heeft u belangstelling? Kom dan vrijblijvend kijken!

Op de foto staan secretaris Plaatselijk Belang Leo Mangnus, Tiny Bos van de activiteiten van de Seniorenvereniging, de voorzitter van het Plaatselijk Belang Herman Gerdes en de secretaresse van de Seniorenvereniging Antje Nijp.

Foto gebruikt onder Creative Commons van MaxAndronicus  © 2016 Alle rechten voorbehouden.