Fietsmiddag

Op donderdag 6 september hadden we onze fiets- en huifkarmiddag. We vertrokken vanaf de Barnstee en haalden bij de Serre de mensen uit Emmen op. Bij vertrek begon het te regenen, nadat het dagen achter elkaar heerlijk zomers was geweest. De regenkleding werd aangetrokken en de groep ging fietsen!

Er waren 21 mensen in de huifkar en 34 fietsers. Zo'n grote groep deelnemers hadden we nog niet eerder gehad. We gingen via de "Otonde" (de chauffeur zei geen ovonde, maar otonde) door Angelslo, voor het ziekenhuis langs, richting Emmermeer, waar we het Valtherbos in gingen. Halverwege kwamen we de fietsers tegen die even een pauze hadden. Maar omdat het bleef regenen, is de pauze erg kort gebleven. Eenmaal weer op de fiets ging het rechtstreeks naar Exloo, waar we tegen 12 uur aankwamen bij Toby's Steakhouse. Het duurde even voor we allemaal aan de koffie zaten, maar toen iedereen een bakkie warme koffie had, kwamen ze langs met plakken krentenbrood. Na een tweede kop koffie werd de reis weer voortgezet.

We reden Exloo weer uit in de richting van de N34. Daar gingen we over de nieuwe rotonde naar de bossen aan de overkant van de weg en kwamen na een lange bosrit uit in Odoorn. Daar hebben we een pauze gehad op het terras van bakker Joost. Ondanks dat het deze dag geen zomer meer was, namen we allemaal een softijsje.

Nadat de rook- en plaspauze was geweest, reden we via Klijndijk weer door Emmen naar Barger-Oosterveld. De huifkar hadden we gehuurd bij Dorpsbelang Odoorn. Tiny Bos had gezorgd dat er muziek was en we hebben heel wat liedjes meegezongen. Omdat we 's morgens vanwege de regen geen lange pauzes hadden gehad, waren we vroeg op schema. We hebben voor het eten aan op het terras gezeten. Aan de overkant van de weg liep Agnes van der Weide te collecteren voor het KWF. Grietje Sulmann riep Agnes en Grietje ging daarna met de collectebus bij de leden op het terras langs. Agnes vond dit geweldig en bedankte ons voor deze mooie actie.

Tegen half vijf gingen we naar binnen en konden we genieten van een heerlijk 5-gangen diner. Soep met stokbrood, zalmsalade, vier soorten vlees, groenten, gebakken aardappeltjes met uien en spek, patatjes geserveerd in kleine frituurmandjes en als toetje hadden we de keus uit roomijs met caramelsaus, aardbeiensaus of chocoladesaus. Tegen 7 uur was iedereen moe maar voldaan weer naar huis. Het is voor ons, de bestuursleden, altijd mooi om te horen hoe geweldig de leden de dag hebben gevonden. Daar doen we het ook voor.

Foto gebruikt onder Creative Commons van MaxAndronicus  © 2016 Alle rechten voorbehouden.