Reisje 6 juli

We zijn 's morgens rond 9 uur vertrokken met de bus naar aardbeienkwekerij Manderveen, ergens in de buurt van Tubbergen. Daar aangekomen kregen we koffie met een lekkere traktatie: een wafel met verse aardbeien en slagroom.

Na de koffie kregen we een film te zien waarin werd uitgelegd hoe men de aardbeien kweekt en oogst. Daarna gingen we de tuin in om het met eigen ogen te zien. Wat veel aardbeien! Er waren ook frambozen en bramen. Tegen half twaalf werden we op het terras verrast met twee bolletjes vanille-ijs, wederom met verse aardbeien en slagroom.

Om 12 uur gingen we weer de bus in en zijn we naar Oosterik in Denekamp gereden. Daar kon iedereen zijn gang gaan. Het was prachtig weer en de zon warmde de kassen goed op. Rond 3 uur zaten de meesten buiten in de schaduw.

Rond 4 uur zijn we naar Twist gereden, waar we bij Restaurant Brand hebben gegeten. Ook dat smaakte prima. Er was soep, vlees (snitzels, kipsate en varkenshaas), diverse soorten groenten en aardappeltjes en er was als toetje lekker ijs met slagroom (alweer!)

Om 7 uur 's avonds waren we weer bij de Barnstee en was het, mede door het mooie weer, een geslaagde dag geweest.

Foto gebruikt onder Creative Commons van MaxAndronicus  © 2016 Alle rechten voorbehouden.