Fietsmiddag

Op 7 september was onze jaarlijkse fietsmiddag. We vertrokken rond 11 uur vanaf de Barnstee met 38 leden op de fiets richting de Rondweg om via Zuidbarge naar Erica te fietsen.

Daar was een tussenstop geregeld bij het Griendtsveenpark. Er werd koffie met krentenbrood geserveerd en dat viel bij iedereen wel in de smaak. Verder kon men in het park genieten van al het moois van het park. Na de koffie met brood vervolgden we onze fietstocht over het Dommerskanaal richting Weiteveen.

Het was de bedoeling om een stukje door het Bargerveen te fietsen, maar dat ging vanwege werkzaamheden niet door. Daarom hebben we een alternatieve route genomen en die ging over de Schepersweg richting Zwartemeer.

Bij de vogelkijkplaats hebben we even gepauzeerd en net toen we onze weg wilden vervolgen begon het te regenen. Doordat we dicht bij de kerk aan de Kamerlingswijk waren, konden we daar even schuilen.

Toen het droog was (en dat was snel) gingen we over het nieuwe fietspad richting Zwartemeer. Bij de kerk in het centrum van Zwartemeer kwamen de dames Tiny en Antje ons verrassen met wat lekkers en dat viel ook goed in de smaak bij de deelnemers.

Daarna gingen we via Barger-Compascuum en Klazienaveen Noord richting Barger-Oosterveld naar de Barnstee. Daar waren inmiddels de leden, die normaal altijd met de huifkar meegingen, al aanwezig, zodat ook zij met de rest mee konden genieten van de borrel of fris en daarna een maaltijd.  Al met al kunnen we spreken van een geslaagde fietsmiddag.

Foto gebruikt onder Creative Commons van MaxAndronicus  © 2016 Alle rechten voorbehouden.